poniedziałek, 19 grudnia 2011

Slippers

Ostatnio mam przerwę w dzierganiu, bo kuruję się po operacji oczu..i przy kompie też za bardzo siedzieć nie mogę. Jest jednak jedna rzecz, którą skończyłam niedawno i bardzo chciałam się nią pochwalić.

Oto slippers'y. Uwielbiam je...strasznie wygodne, śmigam w nich po domku odkąd skończyłam je dziergać. Do środka wycięłam z filcowych giga wkładek dwie mniejsze w moim rozmiarze. 

Schemat zaczerpnęłam z Dropsa




Wykorzystałam włóczkę, którą dołączają do czasopisma "Robię na drutach", miałam kilka kolorowych motków po 25g. Wystarczyło na mój projekt i jeszcze zostało. Użyłam drutów 3mm, do tej włóczki zalecają 4,5mm ale próbka tylko przy 3kach się zachowała.

WZÓR

Rozmiar: 35/37 - 38/40 - 41/43 (we wzorze ilość oczek dostosowano do rozmiaru***)
Dł. stopy: 22 - 24 - 27 cm
Materiały: DROPS MERINO EXTRA FINE  Garnstudio 100% wełna, 50 g = 105 m, druty 3.5-4mm
Wymagane: 2 motki ww. włóczki, zestaw drutów pończoszniczych albo drut okragły 3.5mm (40cm) ALBO takie druty by uzyskać próbkę 22 x 30 czek = 10x10cm [ja zużyłam resztki włóczki akrylowej i zrobiłam kolorowe slippersy]

Splot/motyw: Angielski ściągacz w okrążeniach

Runda 1: * 1N, OBP , 1P *, POWTARZAJ *-*.
Runda 2: * Lrazem N i OBP, 1N, OBP *, POWTARZAJ *-*.
Runda 3: * 1N, OBP, Prazem N i OBP *, POWTARZAJ *-*.
Powtarzaj 2 i 3 rundę.


Legenda
P - oczko przerabiane na prawo
L - oczko przerabiane na lewo
N - narzut na prawo
OBP - oczko przełożone na prawy drut bez przerabiania, nitkę prowadzimy jak do lewego oczka (!)
--------------------------------------------------------

SLIPPER (zrób dwa)

Pracujemy w okrążeniach. Narzuć 60-66-72*** oczka na druty 3.5 mm. Przerób 1 rundę oczek prawych i 1 rundę oczek lewych. Przerabiaj 1 rundę oczek prawych jednocześnie zwiększając/dodając oczka w równych odstępach ogółem  8-10-12 oczek = 68-76-84 oczka. Przerób 1 rundę na lewo. Następna runda: * 1L,1P*, powtarzaj *-* i kontynuuj robótkę w rundach przez 2 cm.. Przejdź do angielskiego ściągacza w okrążeniach (opisany wyżej). Kiedy robótka mierzy 8½-9-9½ cm (zakończ po  3.ciej rundzie ang. ściągacza) przerób następną rundę następująco: *Lrazem N i OBP, 1P*, powtarzaj od *-*. Zakończ luźno prawe oczka nad prawymi, lewe nad lewymi.

Złóż robótkę i zszyj. Zszywamy ze sobą 2 oczka z brzegu zakańczającego robótkę (szew przez środek stopy).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz